Wat klanten over ons zeggen

Wij waarderen het zeer dat wij enkele van de bezoekers van onze seminars bereid hebben gevonden om hun bevindingen met u te delen. Wij hopen u hiermee inzicht te geven in hoe onze seminars gewaardeerd worden.

2016 Meldplicht datalekken en de technische, juridische en organisatorische consequenties voor uw organisatie.

De aanscherping van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en de daarin opgenomen Meldplicht Datalekken heeft vergaande gevolgen. Veel adviezen over de bescherming van uw data gaan over technische mogelijkheden. H&R automatisering heeft samen met De CLERCQ Advocaten – Notarissen een seminar georganiseerd waarin zowel de technische als de juridische en organisatorische aspecten besproken worden. Op dinsdag 12 april vond de bijeenkomst plaats bij De CLERCQ in Leiden.

Peter Glebbeek – Senior-adviseur – DOCFactory

“Als deskundige partij op het gebied van informatie- archiefmanagement ervaart DOCFactory hoe ingrijpend en veelomvattend de meldplicht datalekken is voor organisaties.  Tijdens het seminar werd dit beeld nog meer bevestigd. Kracht was dat een ingrijpend en ingewikkeld onderwerp  op heldere wijze toegankelijk werd gemaakt. Daarnaast werden praktische handvatten gegeven op zowel ICT (veiligheid) als juridisch gebied, waardoor je snel aan de slag kan gaan.”

Ryon Hink – Systeembeheerder –  WNK Personeelsdiensten Alkmaar

“WNK neemt de privacy wetgeving serieus en de uitbreiding van deze wet is ook een agendapunt binnen de organisatie. Er is veel te vertellen over dit onderwerp maar in het seminar werden de belangrijkste punten besproken. Ik vond goed naar voren komen dat de datalekken meldplicht meer is dan alleen maar kijken naar technische oplossingen. De juridische (zoals bewerkersovereenkomsten) en organisatorische aspecten kwamen ook goed aanbod. Ik verwacht dat de gewenste securityscan en legal audit zeker een bijdrage zal leveren aan het verbeteren van al deze aspecten binnen onze organisatie.  

Tevens vind ik het erg leuk om als niet klant te zijn uitgenodigd voor dit seminar welke een echte aanrader is.”

WNK Personeelsdiensten is een re-integratie- en SW-bedrijf dat er op gericht is zoveel mogelijk mensen (weer) naar de arbeidsmarkt te brengen. Dit doen we samen met partners.

__________________________

3 maart 2016 Alles over the Cloud in één ochtend.

Wel in de Cloud werken, niet in de Cloud werken, kansen, bedreigingen, hybride Cloud. Iedereen heeft het er over maar wilt u er ondertussen niet het fijne van weten? Deze onderwerpen komen in dit seminar aan de orde. Elke keer dat dit thema centraal staat zijn er weer nieuwe ontwikkelingen en veranderingen.

Margot Pieterse – Interim ICT Manager  – Jumbo Schiedam

“De cloud workshop van H&R Automatisering is een aanrader. Als interim manager heb ik al bij veel bedrijven gezien hoe het werkt. Interessant om op het cloud seminar  van H&R automatisering te leren hoe belangrijk het is om als bedrijf een goede analyse te (laten) maken van wat je applicaties doen voordat je ze de cloud in brengt. Wat je als bedrijf nodig hebt vanuit je applicaties bepaalt hoe de cloud-dienst eruit moet komen te zien.”

Jumbo Maritime is een heavy lift shipping en offshore bedrijf. Het bedrijf ontwikkelt al meer dan 45 jaar baanbrekende oplossingen voor overzees transport.

__________________________

12 februari 2016 Microsoft workshop ‘Haal het maximale uit Microsoft 365’/Het Nieuwe Werken

Tijdens deze workshop van H&R Automatisering en Microsoft kregen de deelnemers de mogelijkheid om zelf te ervaren hoe de techniek kan helpen om productiever, flexibeler en effectiever te werken.
Slimmer vergaderen, handiger communiceren en effectiever samenwerken aan verschillende soorten documenten door gebruik te maken van Office365, SharePoint, Yammer, CRM online en Business Intelligence. Ook wel Het Nieuwe Werken genoemd.

Ron Planken – Systeembeheerder Revon – Leerdam

“Ik vond het erg fijn dat we in een redelijk kleine bezetting uitleg kregen. Daardoor was er veel gelegenheid voor doelgerichte informatie. Erg interessant voor ons was de cloud omgeving waarin je online prima kunt samenwerken met 20 mensen tegelijkertijd aan één document.” 

Revon groeide de afgelopen jaren uit van kleine drukkerij in Leerdam tot een middelgroot full service grafimedia bedrijf.

___________________________

3 februari 2016 H&R seminar Meldplicht Datalekken

“Je loopt het risico op 8 ton boete omdat je het ‘organisatorisch’ niet op orde hebt.”

Deze keer met gastsprekers Michael van der Vaart, Head of Technology van Eset Nederland en mr. Willem Balfoort, Attorney-at-law Tech, Data & Innovation bij De CLERCQ Advocaten – Notarissen.

Adriaan van Kooten – Projectmanager – Apply Utrecht

“Het was een zeer geslaagde sessie. Een waardevolle aanvulling op alles wat wij al deden en wisten.

De interactie tussen advocaat en techneut was zeer geslaagd. Beide wisten elkaar te vinden in vele onderwerpen die vanuit het publiek werden aangedragen; een mooie aanvulling op elkaar.

Als bedrijf zijn wij bekend met de wetgeving, met de komst van de nieuwe autoriteit ‘De Autoriteit Persoonsgegevens’. Het bijwonen van deze kennissessie is zeer verfrissend en een aanrader voor iedereen die interesse heeft  in dit onderwerp. Voor ons was dit seminar belangrijk en interessant vanuit een ‘awareness’ principe. Ik wilde graag weten wat de veranderingen zijn. Hoe gaan andere bedrijven er mee om? De interactieve sessie heeft me echt een andere kant op laten kijken en me meer bewustzijn gegeven. Het is niet dat je het niet weet. Iedereen weet dit al lang. Het is vooral de buitengewone urgentie die duidelijk is geworden door een interactieve manier van voorbeelden en uitleg die juridisch ondersteund wordt. Dit geeft het geheel een zeer waardevolle invulling.

Apply houdt zich bezig met het adviseren en implementeren van IP-communicatie oplossingen, en is een dienstverlenende organisatie op het gebied van deze ICT oplossingen. Wij onderscheiden ons door totaaloplossing te leveren en klanten te ontzorgen in de totale keten. We zijn geen dozenschuiver maar leveren toegevoegde waarde op onze dienstverlening in de ICT. Vooral goed zijn we in het dicht bij elkaar houden van telefonie en networking en we zijn in staat om de klant daarin optimaal te adviseren.

Zo bedienen we zowel de grootzakelijke markt, als het MKB en hebben we zowel internationale als nationale klanten. Zo zijn wij instaat grotere organisaties te ontzorgen met een internationaal werkgebied, iets waar wij op blijven innoveren en ik enorm trots op ben.”

Dorinde Witsel – Manager Innovatie en Beleid – Openbare Bibliotheek Hilversum

“Het was een bijzonder boeiend seminar. Ruim drie uur heeft iedereen ademloos zitten luisteren. De jurist en techneut waren beide erg goed op elkaar ingespeeld, wat de informatie overdracht zeer ten goede kwam.

Fijn om te merken dat wij al weldegelijk op de goede weg zijn. We zien dan ook het belang en zijn er al maanden mee bezig. Zo hebben we bijvoorbeeld een vrijwaringsclausule voor onze bezoekers, zodat we met ze mee kunnen kijken als we ze helpen. Ook al is dat nog maar een begin, want er is nog zoveel meer te doen. Dat heb ik er wel van mee gekregen.

Mijn complimenten voor het organiseren. Fantastisch dat ook niet klanten uitgenodigd werden. Het toont aan wat voor type bedrijf je bent. Dat je niet alleen gratis bekers en pennen uitdeelt, maar ook bereid bent om kennis te delen. Dat doen wij als bieb natuurlijk ook. Informatie beklijft tijdens zo’n seminar zoveel beter. Het blijft je echt op het netvlies gebrand.”

________________________________

24 september 2015 The Cloud in the Cloud

Roy Zwiep – Adjunct Directeur H&R

Wat is er mooier dan kennismaken met de Cloudoplossingen van H&R automatisering ‘in de wolken’, in de mediatoren van IJsselstein. De toren van Alticom vormt één van onze mooiste datacentrumlocaties. Dankzij het unieke concept van free air cooling behoort deze locatie tot de groenste datacentra van Nederland.

De reden dat we dit seminar gegeven hebben is dat onze relaties ons steeds vaker hiernaar vragen. Bovendien zijn er steeds meer relaties van ons die al over gegaan zijn naar The Cloud. De insteek was dan ook om kennis te delen (ook tussen onze relaties onder elkaar), te inspireren met aansprekende voorbeelden en u bekend te maken met tal van mooie en praktische oplossingen die wij u kunnen bieden.

En natuurlijk ook om met u het prachtige uitzicht te delen dat u, bij helder weer, hebt vanuit de toren.

Gijs Meeuwissen – ICT Beheer – Mitra Nederland te Doesburg

“Mitra behoort tot de grootste drankenspeciaalzaken van Nederland. Wij zijn al samen met H&R the cloud in gegaan, daarom was ik op het seminar om het net op te halen en meer mogelijkheden te ontdekken. Wij willen veilige externe toegang voor gebruikers en onze 180 winkels. Ook willen we een “Dropbox” achtige oplossing voor de uitwisseling van bestanden met onze winkels. H&R toonde de mogelijkheden van hun oplossing. Binnenkort laat ik mij daarover nader informeren door H&R. Het was een prima informatieve ochtend.”

_____________________________

Erik Radder – System administrator FP-Ruys

“FP-Ruys is een gecertificeerd PostNL leverancier van o.a. frankeermachines. Op het H&R The Cloud in The Cloud seminar heb ik gezien dat de mogelijkheden oneindig zijn. Daar ben ik van onder de indruk. Ik ga onderzoeken wat wij er mee kunnen.”

_____________________________

Vincent van der Linde – Systeem Beheerder BrightONE

“Bij BrightONE zijn we gespecialiseerd in interacties tussen klant en organisatie. H&R levert al ‘dozen’ aan ons. Na het seminar hebben we besloten dat we willen gaan kijken of ze ook onze dienstverlener kunnen worden.”

_____________________________

Aríën van Berkel – Projectleider J.C. Kersbergen

“Inmiddels zijn wij als installatiebedrijf met 70 vakmensen en leveren we gecertificeerd hoogwaardige kwaliteit en veiligheid. Ik was benieuwd naar de kosten- batenanalyse. Omdat het er goed uitziet heb ik H&R uitgenodigd binnenkort langs te komen om specifiek voor ons dit uit te zoeken.”

____________________________

27 oktober 2015 Security, Data protectie en Netwerk security

Firstly we have to admit that no system is perfectly secure

Roy Zwiep – Adjunct Directeur H&R

Er wordt al veel over gesproken: vanaf 1 januari 2016 wordt de Wet Bescherming Persoonsgegevens verscherpt en zullen organisaties verantwoordelijk worden gehouden voor een goede dataprivacy.

Wat houdt de wet in? Een belangrijk onderdeel van de wetswijziging is de ‘meldplicht datalekken’. Deze meldplicht houdt in dat organisaties die persoonsgegevens verwerken datalekken moeten melden aan het College Bescherming Persoonsgegevens en in bepaalde gevallen ook aan de betrokkene.

Maar hoe ziet dit nu echt? Beveiliging wordt door deze wetgeving een onderwerp voor de boardroom, maar hoe pakt u dit aan? Wat is de impact voor u op bestuurlijk niveau, de gehele organisatie en uw klanten? Hoeveel risico loopt uw onderneming op het gebied van cybercrime?

Gastspreker Dave Maasland, Managing Director ESET Nederland, zal u volledig bijpraten.

Bruce Engel – Project Manager Thoughts 2 Vision

“Als Interim ICT Project Manager krijg ik regelmatig vragen over ICT security. Daarom zorg ik dat mijn kennis altijd up-to-date is. Zeker in deze snel veranderende wereld. De wetswijziging “meldplicht datalekken en uitbreiding bestuurlijke boetebevoegdheid College Bescherming Persoonsgegevens” heeft verregaande consequenties voor vrijwel iedere organisatie. Dat kon Dave Maasland als geen ander over de bühne brengen. Een seminar van H&R als deze kan ik iedereen aanraden.”

__________________________

Marcel Greep – Directeur Digizone ICT

“Digizone levert advies en ondersteuning op het gebied van IT en Telecom aan de MKB-markt. Ik vond het seminar in één woord ‘TOP’. Iedereen zou hiermee bezig moeten zijn. Dit seminar over meldplicht datalekken geeft ons weer een nieuwe kijk op security en triggert ons scherp te blijven.”

___________________________

Roy Versteegh – Operations Director IP Connectivity

“IP Connectivity maakt het nieuwe werken eenvoudig, veilig en beheersbaar. Wij als VOIP-bedrijf doen al veel aan security. Ondanks dat vond ik het zeer verhelderend. Het is goed om iedere keer opnieuw met de neus op de feiten gedrukt te worden.”

___________________________

Jeroen Bakker – Systeembeheerder Het Natuur Historisch Museum

“Fijn om op deze manier bijgepraat te worden. We zijn onmiddellijk de zwakke plekken gaan beveiligen en er is beleid geschreven om van wachtwoorden wachtzinnen te maken. De komende weken wordt dit geïmplementeerd. Daarna willen we graag een security check.”

____________________________

Luuk Naaijkens – Security Kenner Vos Logistics

“Vos Logistics helpt u uw zakelijke doelen te behalen door middel van een breed palet aan transport- en logistiekdiensten. Leuk dat het ook voor niet-it-ers – zoals de juristen die ook aanwezig waren – goed te begrijpen was. Persoonlijk zat ik al behoorlijk in de stof, maar ook mij heeft het op nieuwe ideeën gebracht.”